Co wybrać, gotowe bluzy reklamowe czy bluzy zamawiane w szwalni?
Otrzymujesz ważne zlecenie, aby zorganizować dla swojej firmy bluzy dla pracowników i stajesz przed pierwszym pytaniem.
Czy szukać gotowej bluzy reklamowej, czy może znaleźć producenta odzieży i zlecić szycie w Polskiej szwalni?
Które rozwiązanie będzie lepsze i jak się za to zabrać? Poniżej opiszemy jak dokonać najlepszej decyzji i przejść przez proces zamawiania odzieży.

Kiedy szycie bluzy personalizowanej zaczyna być opłacalne?
Zestawiając ze sobą produkt reklamowy i szyty od podstaw (o zbliżonych parametrach np.: 280 g 90% bawełna 10% poliester) w pierwszej kolejności chcemy porównać cenę. Przy ilościach rzędu 200 szt. różnica pomiędzy tymi opcjami to ok. 15 zł netto/szt. Zatem jest to niewiele wyższa cena, biorąc pod uwagę ilość zalet i możliwości, jakie otrzymujemy, zlecając szycie bluz w szwalni.
Czy gotowe bluzy reklamowe to zły wybór?
Niekoniecznie. Dla małych zamówień jest to w zasadzie jedyna opcja. Mało która szwalnia podejmie się szycia małych nakładów poniżej 100 szt. lub takie zamówienie otrzyma mały priorytet.
Decydując się na ”gotowca”, warto wybierać wśród sprawdzonych modeli. W naszej ofercie mamy kilka modeli kangurek w dobrej jakości.
Unikamy znakowania bluz Jhk i popularnych „Frutek”, które w naszej ocenie słabo zachowują się już po pierwszych praniach.
Które rozwiązanie zatem wybrać?
Spójrzmy zatem na najważniejsze cechy obu opcji.
Bluzy uszyte na zamówienie
Zalety
- więcej możliwości personalizacji
- lepszej jakości dzianina
- własne dodatki i detale (metki, naszywki, taśmy, aplikacje)
- możliwość łączenia różnych kolorów dzianin w jednej bluzie
- firma może pochwalić się Polskim produktem
Wady
- nieco wyższy koszt
- minimum produkcyjne od ok. 120 szt. z modelu (MOQ)
- dłuższy czas realizacji
- niestandardowe kolory, wykończenie dzianiny i wyższe gramatury wymagają zamówienia większych ilości, aby zachować przystępną cenę
Gotowe bluzy z kapturem (bluzy reklamowe)
Zalety
- szybka realizacja
- nieco niższa cena
Wady
- ciężej wychwycić Ew. Wady w dzianinie lub szyciu
- bardziej podatne na pilingowanie
- dostępność uzależniona od stanów magazynowych dostawcy
- nie można zastosować dedykowanych sznurków
- niektóre zdobienia są niedostępne (jak haft na rękawie czy naszywki na kieszeni)
- jednokolorowe produkty
- nie sprawdzi się gdy Twoja firma chce pozycjonować się jako etyczna i wspierająca lokalnych producentów.
Podsumowanie
Dla małego zamówienia ok. 50 szt. najrozsądniej będzie skorzystać z gotowego produktu do znakowania. Podobnie gdy goni nas termin np. zbliżający się event, lub gdy mamy mały budżet.
Jeśli natomiast, Wasze zapotrzebowanie jest w okolicach 200+ szt., macie dostęp do w pełni profesjonalnego produktu z pełną możliwością personalizacji i ciekawych dodatków.
A to wszystko w cenie wyższej zaledwie o kilkanaście procent, niż gotowy produkt reklamowy!
Wiesz już zatem czego potrzebujesz!
Opisz nam które rozwiązanie Cię interesuje, ile potrzebujesz sztuk i jak mają być znakowane,
a my przygotujemy wycenę i doradzimy w kwestii detali.
